Nieuws

  • Pizza met sardientjes en champignons

    Pizza met sardientjes en champignons

    Tijd om zelf aan de slag te gaan! Maak zelf een spaghettisaus van een uitje gefruit in een lepel olie, 300 gram rijpe tomaten, peper, oregano en een beetje zout. Gebruik de rest van het bakje champignons in een soep, saus of vleesgerecht.

    Bron: Lekker voor weinig | Stichting Voedingscentrum Nederland

    lees meer
  • Wist u dat....eten na het sporten juist heel goed is?

    Wist u dat....eten na het sporten juist heel goed is?

    Als je bijvoorbeeld ‘s avonds hebt gesport is het goed om daarna nog wat te eten. Je lichaam heeft namelijk energie nodig. Als je sport dan gebruiken je spieren glycogeen voor energie. Glycogeen is een voorraadje glucose (suiker) dat opgeslagen is in je lichaam in de lever. Als deze voorraad gebruikt is, is het dus belangrijk om deze aan te vullen.

    lees meer
  • Uit eten tip

    Uit eten tip

    Als je regelmatig uit eten gaat, zul je van jezelf weten wat er meestal fout gaat. Misschien eet je iedere keer weer te veel, te vet, te zoet of te ongezond.

    Bron: Gezond Eten Magazine

    lees meer
  • Wist u dat……voldoende nachtrust bijdraagt aan een gezond gewicht?

    Wist u dat……voldoende nachtrust bijdraagt aan een gezond gewicht?

    Je zou denken dat minder slaap leidt tot meer beweging en dus tot een hoger energieverbruik, maar het tegendeel is waar. Dat heeft te maken met veranderingen in de hormoonhuishouding als gevolgen van te weinig slaap. Het gaat al om een paar kilo meer als je structureel lijdt aan slaapgebrek. Dus doe jezelf een extra uurtje nachtrust cadeau; de beloning is groot.

    lees meer
  • Provençaalse kip met zongedroogde tomaten

    Provençaalse kip met zongedroogde tomaten

    Heerlijk gezond gerecht! Je zult bij dit gerecht de bloedsuikerspiegelverhogende voedingsmiddelen als aardappelen, rijst en pasta niet missen. Gebruik biologische kip. Deze zijn minder vaak besmet met bacteriën dan reguliere kippen.

    Bron: Weten van (H)eerlijk eten van Rineke Dijkinga

    lees meer